Aan de mooring in Porte Santo, en uitgebreid het eiland verkend. Zowel met de toeristenbus - ja ja dat moet ook gewoon -  als lopend. Bovenop de berg van een kurkdroog eiland vonden we een botanische tuin, heel bijzonder. Naast de haven was het strand, een tropisch paradijsje. Met aan de andere kant helaas een disco die om 2 uur 's nachts begon tot 7 uur 's ochtends. Gelukkig hebben we ohropax aan boord, in Cascais hadden we ook al muziek.

Hoort zeker bij het strandleven. Nu dus op Madeira. Morgen doen we nog een dagje niks en dan gaan we de kant van de Canarische eilanden maar eens op. We proberen er nog wat foto's bij te doen, dank jullie wel voor alle mailtjes en we proberen zoveel mogelijk te beantwoorden. Geen idee hoe het met de internetmogelijkheden op de Canarische eilanden is....

Tot later, liefs, Udo en Hennie. Scoot.

Lissabon was ook mooi, hoewel we wat moeite hadden het mooie gedeelte te vinden zodat we flink aan onze conditie hebben gewerkt door uren en uren door een snikhete stad te lopen. Niet erg trouwens, zie je ook iets van het 'echte' Lissabon. We lagen niet in Lissabon zelf, maar in Cascais. Een plaatsje dat Nice en Cannes probeert na te doen, maar op treinafstand van Lissabon. Er was gelukkig een goede ankerplaats, anders had dit niet gekund. Record havengeld: 54 euro. Voor 11 meter, want zo vriendelijk waren ze wel. In 5 dagen naar Porto Santo gezeild. Dat was de mooiste tocht tot nog toe. We vertrokken met mooi weer, en kregen kort daarna windkracht 6 mee. Eerst twee dagen zeeziek, golfjes in de kuip, dek aan twee kanten steeds onder water, en daarna nam de wind zachtjes aan af tot een aangename 4. En eindelijk de beloofde langere golven; langs de kust van Portugal is het een klotskamer. Mooi man. Bij aankomst zagen we een spuiter - walvis -  en een hele hele grote groep dolfijnen die hoooooog uit het water sprongen.

Hallo allemaal,

We zijn inmiddels op Madeira, in de haven van Quinta de Lorne. Boven ons wordt een enorm toeristisch 5 sterren resort gebouwd, zeg maar een authentiek oud vissersplaatsje inclusief kerkje, wat betekent dat we in een enorme stoffige bouwput liggen, maar wel met klasse voorzieningen, en nog (denken we) voor een redelijke prijs.

We hebben net twee dagen met een huurautootje getoerd. Dat was een ervaring met gemengde gevoelens. Madeira is prachtig groen, er zijn een aantal waanzinnig mooie wandelingen, maar Madeira is ook overal ontzettend steil. Iedereen die wel eens met Hennie langs een afgrond heeft gereden, weet hoe zwaar dat voor Udo moet zijn geweest. Doodeng.

Vanaf Bayona zijn we naar Porto, Peniche en Lissabon geweest. Porto was werkelijk prachtig, smalle straatjes met overal kleurig wasgoed, portkelders, de rivier met de brug van Eiffel, schitterende kerken, echt mooi. Dat vond ook Udo en die is helemaal niet zo van steden. Peniche was eigenlijk een tussenstop omdat het ophield met waaien op weg naar Lissabon, maar dat pakte erg leuk uit. Portugal is geen vervelend vakantieland hoor, en je kan er voor 6 euro uit eten. Vers gegrilde vis, wijn, alles erbij.